Go to Top

HVAD SØGER DU

Typer af samtaler

Samtaleforløb tilrettelægges efter, hvem du er, og hvilken type hjælp, du har brug for.

Enkeltstående problemstillinger kræver måske blot en samtale eller to. Vil man gå dybere, kan det tage længere tid, men det besluttes altid i fællesskab.

Samtaler i min klinik kan være:

• psykoterapeutiske forløb
  • coaching
  • empati-baseret mentoring.

Nedenfor er en liste over typiske problemstillinger, som jeg arbejder med (du kan klikke ved hver overskrift):

Selvforståelse og selvværd

Selvaccept, personlig udvikling, livsmening

Livskriser

Sorg og tab, traumer, forandringer og overgange i livet

Familie- og parproblemer

De nære relationer er de mest udfordrende, det sværeste og bedste sted du kan lære dig selv at kende

Ungdomsproblemer

Pres fra familie eller skole/gymnasium mv., identitet, mål og ambitioner, de svære valg og fravalg

Arbejdpladsproblemer og stress

Kommunikation og samarbejde, konflikter, personlig udvikling via afsøgning af egne evner, interesser og formåen

Traumer, ulykker, sygdom

Overgreb, akutte reaktioner, alvorlige sygdomme, svære livsvilkår

Ensomhed

Findes både i og udenfor fællesskabet, accept og forandring

Angst og depression

Kan være invaliderende eller udviklende, rummer dilemmaer, frygt for livet og for døden

Psykisk sygdom

Afklaring af psykisk sygdom, indlæggelse, efterbehandling, selvmordstanker, pårørende m.v.

Misbrug

Afhængighed – både af alkohol, stoffer, mad, søde sager, penge og relationer m.v.